Wednesday 17 July 2013

SO, THIS IS MY PATH :D


Yes! Finally! You are here! Hehehe. Alhamdulillah. Surat yang ditunggu-tunggu dah pun sampai. Setinggi-tinggi tahniah aku ucapkan kat kau ye, Zaidi hahahah. So, this is my path, my future, the beginning for my real life. Here, in Universiti Teknologi Malaysia :) And I would like to say goodbye to UiTM. Nampaknya takde dahh UiTMDIHATIKU. Hahahah. And also, congratulations for those who managed to further your studies to degree.  Before that, say alhamdulillah sebab masih ada peluang untuk kita, ada rezeki untuk sambung belajar. 

Emmm tak kisahlah universiti mana punn yang kita dapat, kolej mana pun yang kita pergi, kat IPT mana pun yang kita belajar, yang penting kita pergi sana untuk belajar kan. Eventhough ada sesetengah antara kita yang macam sedih sebab tak dapat universiti yang diidam idamkan, kat mana2 pun kita belajar sama jeee. Yang penting apa yang terniat dalam hati kita. Ada satu hadith kata, sesungguhnya sesuatu perkara tu bergantung kepada niat.... Jadi sebelum masuk sambung belajar tu, betulkan niat kita, ikhlaskan hati in sha Allah, mudah segala urusan sepanjang pembelajaran kita. Lagipun, tak semua orang ditawarkan untuk sambung study. Jadi kita kena bersyukur sangat2. 

Mungkin kita jealous dgn kawan2 kita yang dapat course yang gempak2. Hei! Apakah?? Takkanlahh dgn kawan2 punn nak jealous. Common lahhhh hahaha. Rezeki dia, kita tumpang bahagialahhh, tak salah kan ? :) Hmmm in addition, there are some people, some adult,  orang yang lebih dewasa dari kita lahh senang katakan, they said, "u apa ni kau dapat??! course apa ni kau dapat!!??''... Let them be, it's just their thought, our future is not in their hands right?

So, hai UTM! Heeee :D
11 hb aritu result UPU pun keluar. Time tu aku tengah kerja. Keluar je time break, on nfon, tengok sms, Tahniah! Anda berjaya utk mengikuti prog ijazah di UTM bla bla bla.... Hiak hiak hiak! Dengan secara automatik aku TERmelompat hahahahh. Dan ada sorang cashier ni nampak lalu menggelakkan aku, pompuan pulak tu. Hahahah malu kejap >.<

Course yang ditawarkan kat aku ialah mechanical engineering selama 4 tahun. Mula2, 4 tahun!!?? Mak aih, yeke? Macam tak percaya hahahah. Hmphhh 4 tahun tak lama punn. Kejap je tu kalau nak compare dgn budak medic. An an an? Hehehe. Mechanical engineering, aku rasa ni belum khusus lagi ni, maybe nanti dye bagi kita pilih major apa yang kita nak kot. Dan kat UTM ada beberapa major yang ditawarkan and of course kalau boleh aku pilih major Naval Architecture and Offshore Engineering. 

Nak cerita apa perasaan aku sekarang ni, tak taulahh nak cakap. Its a mixed feeling hahah. Excited ada, takut pun ada. Emmm aku dah dengar cerita dari kawan aku yang dah habis 1 sem degree, dia kata degree ni susah sangat. Erkkkkk. Ahhh ape ade hal, takkan lahhh sebab susah, aku taknak sambung belajar kan? Jadi, doakanlah aku dan kawan2 aku yang lain berjaya menghabiskan degree dgn cemerlangnya. Goodluck untuk semua!!




No comments:

Post a Comment