Wednesday 21 November 2012

MEMORIES :D

    dah masuk 3 tahun aku meninggalkan mrsm pontian selepas dapat tawaran pergi mrsm tgb yg kononnya gah tu. hahah. org cakap dpt masuk tgb budak pandai, tp sebenanya tak ponn, nasib je dapat tawaran tu.  aku ingat lagi 21 februari 2007 aku mendaftar kat mrsm pontian. first time masuk, wooo aku dah nak jadi budak mrsm!! hahah. zaman kanak2. mase mule2 belaja aku tak paham ponn macam mana sistem mrsm ni, course work lahh, presentation lahh, plbs lahh. macam2. sepanjang kat mrsm aku tak penah nak tau ponn berapa markah course work aku hahah malas nak amek tau. 

pejam celik pejam celik, dekat 3 tahun kat mrsm pontian tu. thun 2009, tahun mengerikan begi budak2 form 3 dan tahun yang mengerikan bg dak2 form 3 mrsm pontian kalau diingat kembali. aku ingat lagi kita dipanggil berkumpul kat dewan, kena attack dgn USTAZ ABDUL JAWWAD. abes je sesi soal menyoal daripada beliau, cikgu2 pergi meninggalkan kita begitu sahaja, tanpa menoleh ke belakang. dak2 pompuan menangis, dak2 lelaki ade yang masih gelak2 hahahah apepontakboleh. lepastu, terpampang kat staff room sehelai kertas A4 putih tertulis diatasnya dengan marker merah PELAJAR FORM 3 DIHARAMKAN MASUK !!. pehhhh, sume dah rase macam ape pon tak tau lahh time tu kan. tp still ade beberapa org cikgu yang sempoi masih back up kita kan macam CIKGU HAMID. HAHAHAH. aku ingat lagi satu malam lepas isyak kita kumpul kat surau bincang ape yang kita nak buat sebelum pmr sebagai cover kesalahan2 kita, even dah bnyk kali UAJ ingatkan kita pasal bende tu, tp dah last2 minit baru kita nak buat kan? pastu tetibe siape ntah yang bg idea untuk membasuh wakaf tu, tak bernas langsung idea mamat tu. ''weh! ok ar gakk ade bg idea'' hahahah. 

tp alhamdulillah kita dapat baik semula dgn cikgu2 sebelum pmr start 7 oktober  2009 tak silap aku. kan3?? dan prediction UAJ tentang rangking kita memang betul ek, nombor 14. hahah. nie ade beberapa RARE COLLECTION dari aku, aku bongkar thumbdrive aku terjumpe pulak gmbr2 time MIGTY programme nie hehehe. ade bnyk lagi sebenanyaa. hahah






semoga semua berjaya mencapai ape yang dikehendaki dan mendapat keredhaanNya. In Shaa Allah.

last word dari aku: in life, there will always have two path. the first path is the one that you have to do, the second path is the one that you want to do. always choose the second path. 

5 comments:

  1. Di, it was , "PELAJAR FORM 3 DIHARAMKAN MASUK"

    ReplyDelete
  2. tak boleh blah lagu love rain... ;p

    ReplyDelete
  3. penat aku mencari jikalau ada terselit muka aku di situ, nyata pencarian ku berhasil.
    terima kasih Zaidi!

    ReplyDelete
  4. Igt gmba aku due 3 keping aku na follow la blog kau?

    ReplyDelete
  5. ahahahah..... kau nak bape keping gambar dhar!!??

    ReplyDelete